Metóda neurovývinovej terapie ASOBI je postavená na celoživotnej práci Jean Ayersovej a vychádza z je prístupu na základe neuropsychológie a neurovedy:
Senzorická integrácia je neurofyziologický proces, v ktorom sú pospájané neurofyziologické zmyslové funkcie s emóciami, učením a správaním. Ak má dieťa oslabenú senzorickú integráciu, je dôležité ju rozvíjať. V opačnom prípade má predškolská príprava, ale aj korekcia špecifických porúch učenia, pozornosti a aj stimuláciu správneho vývinu reči nižšiu efektivtu.
Individuálna stimulácia senzorickej integrácie je zameraná na zlepšenie motorickej koordinácie a zmyslového vnímania, spätnej väzby, sebakontroly, exekutívnych funkcií a interakcií. Všetky informácie z prostredia a o našom tele dostávame prostredníctvom zmyslov a 80% nervového systému pracuje na spracovaní prichádzajúcich senzorických informácií. Avšak senzorická integrácia nie je len o prijímaní informácií, ale aj ako tieto zmyslové informácie dieťa POUŽÍVA a vie využiť v ďalšom učení. Napríklad sa deti nevedia HRAŤ primerane veku, ak sa u neho vyskytujú problémy v senzorickej integrácií. Deti sa javia ako by boli nepozorné, ale práve naopak, tieto deti sa až priveľmi musia sústrediť, musia vyvinúť veľmi veľa energie na dané aktivity. V SI sa používajú rôzne pomôcky a aktivity, ktoré sú pre dieťa zábavné a dieťa si neuvedomuje, že ide o terapiu. Veľmi dôležité je, aby dieťa bolo úspešné v živote a vedelo tieto aktivity využiť v bežnom živote. Techniky senzorickej integrácie zlepšia učenie a pragmatiku aj reči v bežnom živote detí.
Prvé znaky narušenej senzorickej integrácie u dieťaťa:
Senzorická neurovývinová terapia ASOBI je určená:
Tvorba senzorického neurovývinového profil ASOBI je postavená na 2 oblastiach:
Zostavenie senzorického profilu ASOBI prebieha nasledovne: