Dlhoročný zámer sme rozšírili o ranú pedo- logopedickú starostlivosť a otvárame pre našich klientov: ASOBI poradňu prevencie zdravia pre deti , ktorá bude zabezpečená individuálnou formou a prostredníctvom špecializovaného poradenstva.
V detskej klinickej logopédii ide o pomerne nový trend. Kedysi sa jeden problém riešil jedným spôsobom. Na Slovensku je to aj v súčasnosti stále tak. Na dieťa sa nepozeráme komplexne, kým v zahraničí to už je bežné. V klinickej logopédii je multidisciplinárny prístup najdôležitejší. Je potrebné dať priestor ďalším odborníkom. Dieťa po prvom vyšetrení v našej ambulancii odošleme k Dr. Alexandre Semjonovej, PhD. a aj iným odborníkom ako je ORL lekár, neurológ a klinický psychológ, pretože len s ich vyjadrením z diagnostiky vieme správne nastaviť klinicko – logopedickú terapiu. V našom zariadení automaticky je dieťa dané do starostlivosti špeciálneho pedagóga – surdopéda, ktorý stimuluje oblasť hrubej a jemnej motoriky, klinického logopéda, ktorý stimuluje oblasť reči a psychológa, ktorý stimuluje kognitívnu oblasť a emócie a k lekárovi pre prevenciu zdravia, ktorý zhodnotí oblasť ústnej hygieny, problematiku orálnych a ortodontických funkcií, edukáciu kŕmenia a výživy.
Najdôležitejšie je začať rozvíjať u dieťaťa hrubú motoriku a treba začať hneď po pôrode. Práve hrubá motorika je základom pre ďalší vývin dieťaťa, vývoj motorických, kognitívnych a rečových schopností. Už od prvého dňa je dôležité, ako dieťa držíte, polohujete, ako sa dieťa prisáva k prsníku, to všetko má obrovský vplyv na vývin jeho reči a schopnosti. Je dôležité stimulovať dieťa a prispôsobiť sa aj jeho tempu hravým spôsobom.
Našou prioritou je:
Dr. Semjonová Alexandra, PhD. zhodnotí zdravotný stav dieťaťa a odporučí ďalší postup vrámci prevencie zdravia dieťaťa ako napr. správne polohovanie je dôležité pre rozvoj motorických zručností. Ak je dieťatko nesprávne polohované, môže mať rúčky či nohy ochabnuté a na druhej strane môže mať napäté krčné a artikulačné svaly, čo nie je dobré pre artikuláciu v budúcnosti. Rodič by mal vedieť, ako dieťa polohovať a ako s ním manipulovať. Je tiež dôležité nechať dieťa chodiť bosé. Hmat a vedomie vlastného tela – propriorecepcia napomôžu dieťaťu uvedomiť si polohu svojho tela v priestore. Keď dieťa nohou skúma rôzne povrchy, prenáša nové poznatky do mozgu a aj takto rozvíja kognitívne a rečové schopnosti.
ASOBI poradňa prevencie zdravia v detskom veku je venovaná všetkým detským pacientom ( od narodenia po 12-ty rok života) a zaoberá sa:
PRIEBEH A POSKYTOVANIE PORADENSTVA
Poradňa prevencie zdravia pre deti momentálne prebieha ONLINE formou, každý pondelok od 9.00 – 12.00.
1. Prvá vstupná poradenská vizita /Home Consulting
2. Konzultácia / Baby § child consulting
V prípade záujmu o vstupnú diagnostickú konzultáciu vrámci poradne prevencie zdravia pre deti , prosím kontaktuje našu recepciu osobne telefonicky na tel.č. 0948 688 639. Po telefonickom rozhovore Vám prepošleme na Váš uvedený email:
Keď zalovím v spomienkach k obdobiu, kedy sa začal kryštalizovať môj zámer venovať sa prevencií detského orálneho zdravia, vybaví sa mi obraz 4- ročného krásneho dievčatka, ktoré napriek tomu, že má kompletný mliečny chrup, je kŕmené dojčenskou fľašou čiže tekutou stravou a používa cumlík. Jej mliečne zúbky sú jednoducho čierne a „krivé“…zle prehĺta, hanbí sa usmievať….
Napriek tomu, že jej mamina sa snaží vyhovieť vo všetkom, čo si mala princezna želá, akosi zabúda na to, že schopnosti dieťaťa v ranom detskom veku sú vyvinuté natoľko, že dieťa dokáže samostatne hrýzť tuhú čiže tvrdú stravu, dokáže piť z pohára a a jej mliečne zúbky by mali byt nielen zdravé ale aj chránené.
Aký je v tomto prípade dopad na zdravie dieťaťa?
Je každé dieťa schopné kúsať, prezúvať a prehĺtať tvrdú stravu….kedže je toho schopný aj dospelý človek?
Je každý novorodenec schopný sať s prsníka a prečo?
Musí každé dieťa užívať cumlík, a ak áno, aká je jeho funkcia a kedy je potrebné dieťaťu cumlík odobrať?
Ako ovplyvniť, aby dieťa mohlo mat rovný chrup, zdravý chrup bez zásahu zubára?
Od kedy je potrebné dieťaťu umývať ďasná a zuby?
Čo sa stane ak dieťa dýcha otvorenou pusou a nosové dierky sú akosi neaktívne?
Prečo, keď dieťa dýcha otvorenou pusou, často ma angínu aj chrípku a má zníženú imunitu? Ako mu ju vybudovať korekciou orálneho zdravia?
Prečo je spolupráca s klinickým logopédom nevyhnutná?
Fascinovala ma sila vplyvu orálneho zdravia na celý organizmus. Zhrnula som si, že zdravý úsmev u deti bude mojim koníčkom a pracou a bude mať nielen teoretický obsah, ale bude priamo spojená s činmi. Raná preventívna intervencia od novoredeneckého veku, má významný a priamy vplyv na rozvoj celého detského organizmu. Jedna sa o kroky, ktoré vedú správny fyziologicky rozvoj každého dieťaťa.
Rada sa venujem preventívnym kampaniam. Pri ich tvorbe staviam na klinickú expertízu a vedecké štúdie. Aktuálne pôsobím vo vedeckej spoločnosti, ktorá za zaoberá perinatálnym zdravím a jeho podpore. Naše preventívne kampane sú zamerané na edukáciu tehotných žien. Učíme ich prečo dojčit dieťa, kedy a ako prikrmovať , ako stimulovať sanie z prsníka, čo si všímať pri raste prvých zúbkov u dieťaťa a transformujeme všetky „bad oral habits“ čiže zle/ nesprávne orálne návyky tak, aby sa dosiahla ich správna fyziologická funkcia.
Poradenstvu a terapii sa venujem od roku 2007. Absolvovala som mnoho vzdelávacích programov, postrgraduálnych študií, master kurzov, preto, aby som detskému pacientovi mohla ponúknuť iba to najlepšie a čo najviac ho priblížiť k zdraviu na individuálnej úrovni. Vo Výskumnom ústave perinatálneho zdravia sa venujem najmä detskému vývinu a identite v kontexte prevencie zdravia. Koordinujem tematický multidisciplinárny vedecky tím pozostávajúci z logopédov, detských lekárov, neonatológov, pôrodných asistentiek, orl lekárov, a detských zubárov.
Každé dieťa ma nesmierne schopnosti, ktoré prevyšujú tie dospelé, a preto práca s deťmi je veľmi podnetná a stimulujúca. Hodnota zdravia u detského pacienta je to najcennejšie, keďže každá mamina si želá mať to najkrajšie a najzdravšie dieťa. Ja sa snažím k tomu prispieť. Vždy a za každých okolnosti. S citom a prístupom, ktorá je deťom vlastná. Je iná. Dieťa nie je „ malý dospelý“, je to individuálna fascinujúca bytosť s nesmiernou schopnosťou vnímať, pochopiť a meniť sa….rásť.