V ľudskom tele je medzi sebou všetko poprepájané a všetko spolu súvisí. Sluch a sluchové spracovávanie, zrak a zrakové spracovávanie, motorika sú základným predpokladom pre správny rozvoj reči.
Ak je nezrelé sluchové, zrakové spracovávanie a motorika, nemôže sa ani reč vyvíjať správne. Pre rozvoj reči a porozumenie reči je teda dôležitá integrácia základných zmyslov a auditívneho vnímania. Skôr ako dieťa začne hovoriť, musí mať správne vyvinuté senzorické vnímanie. Auditívno-rečové centrum v mozgu zas potrebuje informácie z vestibulárneho aparátu. Integrácia auditívneho a vestibulárneho vnímania je rovnako potrebná pre rozvoj reči, najmä schopnosť počúvať a spracovať počuté rečové informácie. Mnohé deti s poruchami v sluchovom vnímaní sa preto v reči oneskorujú.
Deti s nezrelou nervovou sústavou, deti, ktoré majú problémy s vývinom reči a sluchovým spracovaním zvukov z okolia, precitlivene reagujú na hluk a šum z okolia, sú ľahko vyrušiteľné a nekoncentrované. Deti nerozlišujú, zamieňajú si podobne znejúce slová a hlásky. Pri komunikácií s takýmito deťmi je potrebné prehovor viac krát opakovať a na získanie odpovede musí rodič často krát zvýrazniť požiadavku. Deti majú oneskorené a nepresné reakcie na komunikačné podnety.
Príčinou, vysvetlením sú oslabenia v spracovávaní sluchových podnetov. Využívaním sluchu sa stimulujú auditívne kanály a kortikálne oblasti, ktoré prijímajú signály, čo výrazne ovplyvňuje ich vývin a tým ovplyvňuje aj správny vývin reči.
Cieľom programu Prvé kroky k reči s ASOBI je rozvoj sluchových a zrakových schopností každého dieťaťa (detekcia, diskriminácia, identifikácia, porozumenie), prostredníctvom ktorých si dieťa osvojuje hovorenú reč. Program je zameraný predovšetkým na stimuláciu nervových dráh a spojení vedúcich medzi pravým uchom, ktorým sú najčastejšie prijímané informácie z vonkajšieho prostredia a ľavou mozgovou hemisférou, do ktorej sú obvykle ďalej posielané do hlbších oblastí spracovávania. Zároveň sa tréningom rozvíjajú predverbálne, rané verbálne správanie u detí s narušeným vývinom reči. Kvalitná a cielená terapia, šitá na mieru každého dieťaťa, pomôže skvalitniť jeho život a pomôže mu v jeho správnom vývine.
Cieľom programu Prvé kroky k reči s ASOBI je rozvoj sluchových a zrakových schopností každého dieťaťa (detekcia, diskriminácia, identifikácia, porozumenie), prostredníctvom ktorých si dieťa osvojuje hovorenú reč. Program je zameraný predovšetkým na stimuláciu nervových dráh a spojení vedúcich medzi pravým uchom, ktorým sú najčastejšie prijímané informácie z vonkajšieho prostredia a ľavou mozgovou hemisférou, do ktorej sú obvykle ďalej posielané do hlbších oblastí spracovávania. Zároveň sa tréningom rozvíjajú predverbálne, rané verbálne správanie u detí s narušeným vývinom reči. Kvalitná a cielená terapia, šitá na mieru každého dieťaťa, pomôže skvalitniť jeho život a pomôže mu v jeho správnom vývine.
PRE KOHO JE URČENÝ
Prvé kroky k reči s ASOBI je určený pre deti od raného veku až po školský vek.
PRIEBEH
1-2x týždenne
30 min / individuálne
Práca aj s rodičom
CENA
25,- eur / sedenie
KTO REALIZUJE TRÉNING
Surdopéd v kooperácií klinickým logopédom