27 okt Program ASOBI – Neurovývinová terapia
Niekoľkoročná, viac ako 16 ročná prax nám ukazuje, že v ľudskom všetko spolu súvisí. Je to aj v prípade vývinu reči, kde musíme brať do úvahy:
HRUBÚ MOTORIKU – JEMNÚ MOTORIKU – OROMOTORIKU / REČ
Dieťa je pri narodení vybavené len slabým neurologickým prepojením medzi jednotlivými časťami CNS. Väčšina nervových dráh vzniká v prvom roku života. Motorické zručnosti pomáhajú vo vývine myslenia, sluchového a zrakového spracovávania , reči a vedomia.
U detí s narušenou komunikačnou schopnosťou sa vyskytujú určité abnormality nervových dráh, kedy dochádza k dyskoordinácii pravej a ľavej mozgovej hemisféry. Ak sú nervové spojenia medzi ľavým a pravým spánkovým lalokom neefektívne, ovplyvňuje to prepojenia pri vnímaní výšky tónov, melódie a prozódie v pravom auditívnom kortexe.
Ak je corpus callosum nedostatočne vyvinutý a nie je v dostatočnej miere funkčne stimulovaný vyváženými informáciami, tak nie je optimálne možná integrácia vzorov zvukov a detailov (ľavá hemisféra) s prozódiou (pravá hemisféra).
Rozvoj motoriky a koordinácie , vestibulárneho systému , zrakového a sluchového vnímania sa preto považuje za základné piliere správneho vývinu dieťaťa.
Program Prvé kroky k reči s ASOBI stimuluje nezrelý neuromotorický vývin, vestibulárny systém, rovnováhu, zrakové a sluchové schopnosti a hrubú motoriku. Všetky tieto schopnosti a ich správne vzájomné fungovanie sú dôležité pre správny vývin reči.
Cieľom špeciálno – pedagogickej stimulácie je komplexný pohľad na dieťa v kooperácií s klinickým logopédom. Klinický logopéd stimuluje dieťa v rečovej oblasti. Neurovývinový terapeut stimuluje všetky ostatné oblasti, ktoré sú potrebné pre správny vývin dieťaťa a neskôr pre správne čítanie a písanie.
Diagnostikovaním jeho hrubej, jemnej motoriky, zrakového sluchového vnímania získame celistvý pohľad na dieťa a jeho silné a slabé stránky. Silné stránky podporíme a slabé stimulujeme.
Zároveň je naším cieľom rešpektovanie vývinu dieťaťa a jeho záujmov. Ak sa dieťa naučí dokonale ovládať svoje telo, čiže hrubú motoriku, môže vo vývine postúpiť do ďalšej fázy kde sa naučí lepšie ovládať svoje ruky a prsty na rukách čiže jemnú motoriku. Ak bude dobre ovládať aj jemnú motoriku bude sa rozvíjať a napredovať jeho reč a ostatné schopnosti, ktoré nevyhnutne bude potrebovať v škole.
Pre ďalšie informácie sa kontaktujte priamo na tel.č. 0948 688 639 alebo mailom: recepciaasobi@gmail.com
Bližšie informácie: http://logopedia.asobi.sk/program-asobi/
Ambulanciu Neurovývinovej terapie vedie Mgr. Anastasiia Skorychenko, ktorá vyštudovala neurovývinovú terapiu v Kyjeve, kde sú položené základy detskej neuropsychológie podľa A.R. Luriju. Sme preto veľmi rady, že práve ASOBI má tú možnosť mať v tíme tak vzdelanú osobnosť, akou je Mgr. Anastassia Skorychenko.
Vyštudovala Nacionalnu Pedagogickú Akadémiu, odbor: Špeciálna pedagogika. Zaporožie a Nacionálnu Pedagogickú Univerzitu Dragomanova, odbor: Neurovývin, logopédia, Kijev.
Dlhodobo sa venovala deťom s poruchami senzorickej integrácie a neurovývinovej terapií v Kyjeve a tiež pracovala na Základnej škole ako špeciálna pedagogička, /Záporožie 2016-2017. Senzorickú integráciu dlhodobo aplikovala pri deťoch ako špeciálna pedagogička v Bulharsku, Varná. Od roku 2018 žije na Slovensku, kde pracovala ako špeciálna pedagogička v Súkromnej jazykovej škole. Zúčastnila sa kurzu Základy detskej neuropsychológie Mgr. Ustinovich.
Od roku 2022 pracuje v Logopedickom centre ASOBI ako neurovývinový terapeut, kde sa zameriava na oblasť ako je neurovývinová terapia, diagnostika a stimulácia senzorickej integrácie, hrubej, jemnej motoriky, zrakovej a sluchovej oblasti, bilaterálnou integráciou a taktiež okruhmi problémov u detí ako sú poruchy psychomotorického vývinu; poruchy senzomotorického výkonu; psychofyziologická školská zrelosť; poruchy učenia a správania.
Medzi hlavné povinnosti neuropsychológa a Mgr. Anastassie Skorychenko patrí:
Vykonávanie neuropsychologickej diagnostiky a neurokorekcie, ako aj senzomotorickej korekcie;
. Vedenie neuropsychologickej ambulancie;
.Vypracovanie individuálneho plánu stimulácie;
. Vykonávanie individuálnej a skupinovej neuropsychologickej stimulácie;
Špecialista, akým je Mgr. Anastassia Skorychenko musí ovládať klinickú psychológiu aj neurológiu, čo mu umožňuje navrhovať efektívne programy stimulácie pre pacientov. Jednou z úloh, ktoré neuropsychológ vykonáva, je sledovanie a analýza účinnosti metód používaných na zlepšenie funkcií psychiky, ako aj ich včasná korekcia. To je možné, ak má odborník znalosti o moderných diagnostických metódach a ak má zručnosti na ich správne používanie.
Neurovývinová terapia je základ pre správny vývin reči.
Žiadne komentáre